От 8 до 11 юни 2022 г. ще се проведе двадесет и второто издание на ФАРА - комуникационният фестивал и най-голям форум за креативната индустрия в България. Организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции, тази година Фестивалът се завръща в Пловдив.

В конкурсната програма на Фестивала могат да участват комуникационни кампании с рекламни форми и кампании, създадени в България и реализирани в страната или чужбина, които са публикувани/излъчени/организирани между 1 януари 2021 и 20 април 2022 г.

Тази година новините около ФАРА са много. Комуникационните агенции могат да подават своите заявки в четири секции с 12 основни категории, разделени на общо 38 категории и подкатегории.

Срокът за подаване на заявки е 21 април 2022.
Платформата за подаване на заявки ще бъде отворена на 25 март 2022.

Промените в регламента на Творческия фестивал тази година накратко са следните:
• Оформя се четири секции, в които са разпределени категориите – Storytelling, Craft, Tactics, Grand Jury.
• Въвеждат се две изцяло нови за конкурса основни категории: “Storytelling & Film Craft” и “Topical and Real Time Marketing”.
• В категория “Storytelling & Film Craft” заявки могат да се подават в подкатегории “Copywriting & Storytelling”, „Кинематография“, „Музика и саунд дизайн“.
• В основна категория „Craft“ организаторите представят няколко изцяло нови подкатегории: „Илюстрация“, „Фотография“, „Типография“, „Анимация, Пространствен дизайн.
• Към познатите подкатегории „Бранд идентичност“ и „Дизайн на опаковки“ в основна категория „Идентичност“ заявки могат да се подават в още три нови подкатегории: „Лого“, „Ребрандинг“, „Бранд материали“.
• Новости има и в категория “Digital”, където агенциите ще се състезават в общо седем подкатегории, след които са и новите „Engagement“ и „Инфлуенсър маркетинг“. В тази категория съгласно новия регламент влизат и категории “Digital Craft“ и „Други аудио форми на реклама“.
Новостите в конкурсните категории ще доведат и до промяна в сформирането на журито на конкурса, което ще бъде разделено в три основни направления: Storytelling, Craft и Tactics. Grand жури, съставено от членовете на трите групи жури, ще определи победителите в категории “Innovation” и „Кампания“, както и носителя на специалното отличие Grand Prix.

В рамките на ФАРА 2022 ще се проведе и Медиен фестивал, чието първо издание се състоя през 2021 година. В конкурсните категории ще бъдат наградени рекламните форми, които демонстрират креативното изпълнение на идеите чрез използване на медии. Журито ще отличи работите, които се открояват чрез стратегия в използването на медийните канали, която променя пазара и води до измерими резултати.

Повече информация за правилата, категориите и таксите за участие в Творческия фестивал ще намерите тук.

Подробна информация за правилата, категориите и таксите за участие в Медийния фестивал ще намерите тук.

„ФАРА, освен фестивал за креативност, е и мястото, на което се събират хора от индустрията. Тази година, комуникационна стратегия и съдържанието на ФАРА целят да обединят бранша около идеята за “Гилдия” и да дадат гласност на всички, които участват в рекламната индустрия: комуникационни агенции, клиенти, медии и останалите партньори, без които няма как да съществува българската реклама. Всички ние изграждаме средата, в която работим. Затова е нужно да общуваме повече, да разменяме гледни точки, знание, опит и да се вдъхновяваме помежду си. В тези трудни за всички времена искаме да покажем какво можем и още повече, какво можем, когато сме обединени.“, споделя Ненад Лозович, Председател на БАКА и член на Организационния комитет на ФАРА.

Проектът е част от програма Наследство на Пловдив – Европейска столица на културата 2019.
ПРОГРАМА на ФОРУМА 8 – 11 юни 2022, гр. Пловдив Виж ПОВЕЧЕ