Всяка година ФАРА отличава рекламните агенции за успешно реализирани проекти и творчески концепции.
Тази година за първи път емблематичната статуетка звезда ще бъде буквално разделена на две. Едната част на наградата ще бъде за агенцията, създала проекта, а другата - за клиента, одобрил идеята и допринесъл за нейната реализация.
Добрите идеи сами по себе си не са достатъчни. Без участието на клиента, креативните концепции щяха да си останат само идеи. Споделени трябва да бъдат не само усилията, но и удовлетворението от постигнатите успехи.
Фестивалът ФАРА се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции, а по традиция Агенцията на годината от предходното издание на фестивала съдейства активно. Тази година това e Saatchi & Saatchi (част от Publicis One). Ето какви са коментарите на двете организации за новата концепция на рекламния фестивал, малко след като визията на новата статуетка беше разкрита:
Николай Караджов, изпълнителен директор БАКА: „В изданието на ФАРА тази година на фокус са поставени клиентите рекламодатели, които заслужават признание наравно с рекламните агенции. Работили усилено в екип, двете страни изграждат успешните си кампании, базирани на взаимно доверие и общи усилия.“
„Зад силните кампании стоят не само добрите идеи на агенцията – не по-малко важно е да имаш смел клиент. Кампаниите, които според нас заслужават да бъдат награждавани, винаги са резултат от истинското партньорство между агенция и клиент. Затова и смятаме, че е редно наградата да бъде споделена“, коментира Георги Гавазов, управляващ директор на Saatchi & Saatchi.
"Тази година творческата концепция на ФАРА излиза далеч извън рамките на комуникацията. Което, впрочем, е нашата специалност”, допълва Константин Трендафилов, творчески директор в агенцията. „Не сме търсили по-добър целофан от предния. Фестивалът се нуждаеше от нещо повече от опаковка. Нуждаеше се от своята следваща стъпка. Благодарение на доверието на БАКА и партньорската работа по темата, успяхме да открием тази следваща стъпка. Тази година ФАРА не е само трибуната на криейтивите. Тази година ФАРА започва да отдава нужното на всички замесени. Звездата вече се дели на две. Това е творческата концепция. Останалото са билборди и подробности."
Основните партньори на ФАРА’18 са Фондация „Пловдив 2019 – Европейска столица на културата“ , Нова Броудкастинг Груп и Нет Инфо, подкрепящи за поредна година фестивала.