Тази година журито обединява над 50 водещи професионалисти от 23 европейски държави, включително и Унгария, която през 2025 година се присъединява към организацията. Журито ще оценява най-добрите проекти от цяла Европа чрез сериозен процес, започващ с онлайн сесии и завършващ с живи обсъждания в Барселона на 18–19 ноември.
Председател на цялото жури:Alex Schill, Global CCO, Serviceplan Group (Германия)
Председатели на секциите категории:
Film & Audio: Max Brady, основател и изпълнителен продуцент, Bodacious Ltd (Ирландия)
Print & Outdoor: Manuel Wenzel, CCO, TBWA (Швейцария)
Interactive & Mobile: Juraj Kováč, Creative & Strategic Director, This is Locco (Словакия)
Design: Steph Wurm, Art Director, Brandbuch и wurm aneiros (Испания)
Brand Experience: Kosta Schneider, Chief Creative Officer, Publicis Groupe CZ & UA (Украйна)
Integrated & Innovation: Clemmie Telford, Executive Creative Director, The Sunshine Company London (Великобритания)
Към изключителния съдийски състав се присъединяват и двама професионалисти от български агенции, членове на БАКА:
Иван Ланджев, Chief Creative Officer, guts&brainsDDB - категория Brand Experience
Желез Атанасов, Strategic Planning Director и партньор, Noble Graphics - категория Integrated & Innovation
Всяко една група жури ще присъди златни, сребърни и бронзови отличия във всяка категория, както и престижната голяма награда Grand Prix. Освен това ще бъдат избрани и специалните отличия на ADCE Awards:
Финалният кръг на журито за първи път ще бъде отворен за публиката
За първи път в историята на ADCE Awards третият кръг на оценяване, в който се определят носителите на Grand Prix и специалните отличия, ще бъде достъпен за публиката на ADCE Creative Week. Тази уникална възможност ще позволи на присъстващите да наблюдават как лидери в индустрията дебатират и защитават своите решения. Това е един безпрецедентен поглед върху процеса зад най-престижните креативни награди на Стария континент.
ADCE Creative Week 2025: Нов формат
Тази година дебютира ADCE Creative Week (19–21 ноември в DHub Барселона) – смела еволюция на досегашния фестивал на ADC*E. С разширена програма, насочена към бъдещето, събитието превръща Барселона в епицентър на европейската креативност.
Крайният срок за подаване на заявки е 26 септември 2025 г.
Допускат се проекти, които вече са били наградени в националните творчески конкурси на клубовете, членове на ADC*E, както и няколко локални конкурса в държави извън организацията. Победителите от ФАРА са тези, които имат право да участват от страна на България. .
Победителите от ADCE Awards 2025 ще бъдат включени в Global Creative Rankings – водещата световна класация, която обединява резултатите от The One Show, ADC Awards, ONE Asia Creative Awards, US chapter awards, Type Directors Club competitions и ADCE Awards.
За Art Directors Club of Europe (ADCE)
ADCE е нестопанска организация със седалище в Барселона, която обединява 24 професионални клуба и асоциации от 23 европейски държави, включително Германия, Италия, Великобритания и Украйна. Основана през 1990 г., организацията насърчава върхови постижения в графичния дизайн и рекламната креативност, представлявайки над 7 000 професионалисти и показвайки най-добрите локални проекти. Настоящ президент е Alexander Schill, Global Chief Creative Officer на Serviceplan Group.
ADCE е част от The One Club for Creativity (Ню Йорк) – водещата световна нестопанска организация, чиято мисия е да подкрепя и празнува глобалната креативна общност. Приходите от конкурсните такси се инвестират обратно в индустрията чрез програми, посветени на четири стълба: Образование, Инклузия & Разнообразие, Равенство между половете и Креативно развитие.