Новини04.12.23
Кампанията на Leo Burnett (Италия) “No Grey” спечели ADCE Grand Prix 2023
“The Forgotten Team” на DentsuCreative (Португалия) за MEOспечели наградата „EuropeanStar-JohannesNewrkla“; “Bottega for Bottegas” на LePub (Италия) за Bottega Venetaвзе наградата GeniusLoci; "The Vulva Spaceship" на Innocean Berlinза Wer Braucht Feminismus? беше отличена с наградата „EqualStar“.
43 златни, 88 сребърни и 130 бронзови награди бяха връчени в тазгодишното 32-о издание на ADCEAwards. Финалистите са 159 рекламни форми от цяла Европа.
Победителите бяха обявени по време на Гала церемония, провела се на 1 декември в Барселона, като част от фестивала за европейска креативност на ArtDirectorsClubofEurope.
Тазгодишното отличие Grand Prix на ADCE отиде при Leo Burnett (Италия) за кампанията “NoGrey” за Stellantis - Fiat. Журито, състоящо се от 56 водещи творчески директори от 21 държави в Европа оценяваха участниците в два кръга – първи виртуално, след което се събраха в Барселона на 9 и 10 ноември за определяне на победителите.
В журито участие взеха трима представители от България: Васил Петраков – Творчески директор, guts&brainsDDB, Марсел Леви – Творчески директор, Noble Graphics, Надежда Трифонова – Основател и творчески директор, NGR Brands.
До финала на наградите на ADCE достигнаха три кампании от България. С бронз си тръгна “Колекция Българска” на All Channels Communication за Мебели Виденов в категория Film & Audio / Craft - music and sound. Финалисти в тазгодишните награди за креативност в Европа са guts&brainsDDB с радио рекламата за EVN България „Има приятелства, които дават светлина“ и Human с кампанията „Невидимият сутиен“ за Fashion Days България в категория Interactive & Mobile / Social Media Campaigns.
● 56 членове на журито от 21 държави в Европа
● 963 работи, подадени за участие от 28 европейски държави
● 424 наградени работи
○ 1 Grand Prix
○ 1 награда European Star-Johannes Newrkla
○ 1 награда Genius Loci
○ 1 награда Equal Star
○ 43 златни награди
○ 88 сребърни награди
○ 130 бронзови награди
○ 159 финалисти
Глобалната класация
За първи път, благодарение на сливането на ADCE Awards с The One Club for Creativity, всички наградени и финалисти ще бъдат включени в глобалните класации на The One Club.
Глобалните творчески класации сега събират точките от The One Show, global ADC Annual Awards, ONE Asia Creative Awards, The One Club US chapter awards, състезанията Type Directors Club TDC и ADCE Awards.