Творчески категории
/В тази категория влизат рекламни клипове и форми (спонсорства, бъгове, заставки и пр.), излъчвани в телевизионен ефир и/или киносалони/ 1.1. Стоки 1.2. Услуги 1.3. Социална, политическа, медийна реклама 2. Радио реклама /В тази категория влизат радио клипове, радио спонсорства, радио игри и други форми, излъчвани в радио ефир./ 3. Прес реклама /В тази категория влизат рекламни публикации и форми, публикувани във вестници, списания и/или други тиражни печатни издания./ 3.1. Стоки 3.2. Услуги 3.3. Социална, политическа, медийна реклама 4. Out of Home 4.1. Външна реклама /В тази подкатегория влизат всички стандартно съществуващи и възможни за стандартно наемане формати за външна реклама като: билборди, ракети (city lights), мешове, калкани, плакати, спирки, пейки, градски транспорт, бариери и др./ 4.2. Вътрешна реклама /В тази подкатегория влизат всички стандартно съществуващи и възможни за стандартно наемане формати за вътрешна реклама като: free cards, табели, ескалатори, асансьори, реклама в тоалетни, молове, метростанции и др./ 4.3. Ambient /В тази подкатегория влизат всички специално проектирани и създадени за конкретната среда и момент конструкции, носители, инсталации, знаци и специални ефекти, за които не са използвани стандартно съществуващи и възможни за стандартно наемане формати./ |
5. Дизайн
5.1. Корпоративна и бранд идентичност /В тази подкатегория влизат всички лога, типографии, знаци, графични стандарти, фирмени материали и др. пряко свързани със създаване на корпоративна и/или бранд идентичност./ 5.2. Опаковки и етикети /В тази подкатегория влизат всички видове опаковки, етикети и всякакви други форми и техники на опаковане и пакетиране./ 5.3. Art Direction /В тази подкатегория влизат всички видове печатни материали (календари, материали за директен маркетинг, брошури, стикери, покани, листовки, продуктови каталози и пр.), фотографии, илюстрации, анимация, видео и 3D форми./ Забележка: В категорията се оценяват визуалните и графични качества на заявката. 6. Интерактив 6.1. Уебсайтове, микросайтове и мобилни приложения* /В тази подкатегория влизат всички собствено принадлежащи дигитални форми и формати (owned media) като: уебсайтове, микросайтове, блогове, лендинг страници, промоционални сайтове, приложения, апликации и игри за мобилни устройства и др./ 6.2. Онлайн реклама* /В тази подкатегория влизат всички стандартно наети дигитални форми и формати (bought media) като: банери, брендиране на сайтове, мобилен маркетинг и др./ 6.3. Социални медии* /В тази подкатегория влизат всички дигитални форми и формати, използващи социалните мрежи (earned media) като: социални медии, facebook, приложения за facebook, viral (вкл. и видеа), онлайн PR и др./ |
6.4. Интерактивна кампания**
/В тази подкатегория влизат всички рекламни кампании, включващи поне две от изброените по-горе подкатегории (6.1, 6.2 и 6.3) или една от изброените подкатегории като водеща медия и друг пряко свързан комуникационен канал. Заявката следва ясно да показва взаимовръзката между отделните елементи. Всички елементи на кампанията трябва да са реализирани до 29.07.2012 год./ 7. Автореклама /В тази категория влизат всички видове реклама, създадени от името и за сметка на агенцията, подала заявката, за промотиране на агенцията към външна за нея публика: поздравителни картички, печатни материали, обяви за работа, събития, тържества, ПР проекти и пр./ 8. Събития** /В тази категория влизат всички видове събитиен маркетинг, корпоративни събития, PR събития, флашмоб, дилърски конференции и други видове перформанси с рекламна цел./ 9. One-to-one Communication** /В тази категория влизат всички форми на директен маркетинг и активации към крайния потребител: всякакъв вид промоции, семплинг механизми, директна поща и т.н./ 10. Рекламна кампания*** /В тази категория влизат всички рекламни кампании, чиито елементи са излъчени, публикувани и/или организирани до 29.07.2012 год. Под рекламна кампания, за целите на ФАРА, се разбира набор от координирани помежду си рекламни и промоционални творчески разработки, подчинени на една маркетингова стратегия и една идея, и реализирани в повече от един комуникационен канал./ 10.1. Стоки 10.2. Услуги 10.3. Социална, политическа, медийна реклама |
*Рекламните форми се представят с видео материал с времетраене до 3 минути.
**Рекламните форми се представят с презентация на живо или видео материал с времетраене до 5 минути. *** Рекламните кампании се представят с презентация на живо или видео материал с времетраене до 8 минути. Всички заявки, участващи в категории "Рекламна кампания", "Интерактивна кампания", "Оne-to-one Communication" и "Събития" ще се представят пред творческото жури и публиката на Фестивала в Албена. Журирането на категории "ТВ реклама, кинореклама и други филмови форми", "Радио реклама" и "Интерактив" ще бъде отворено за всички акредитирани. Медийни категории 1. Иновативно използване на традиционни медии 2. Иновативно използване на дигитални медии /Категорията включва онлайн реклама (банерна реклама, уебсайтове, микросайтове, чатове, имейл маркетинг), социални и маркетинг мрежи (вайрал игри, блогове, социални сайтове, апликации), мобилна реклама (SMS, MMS, WAP, bluetooth, мобилни апликации), други дигитални медии (игри, screensavers, всякакъв вид апликации за сваляне и др.)/ 3. Нови комуникационни канали 4. Дигитална кампания /В категорията могат да участват кампании, които включват поне два вида дигитална реклама от указаните за категория Иновативно използване на дигитални медии. Всички представени елементи на кампанията трябва да са реализирани до 29.07.2012 год. Рекламните форми се представят с презентация на живо или видео материал с времетраене до 5 минути./ |
5. Медийна кампания
/В категорията могат да участват кампании, включващи използването на минимум 2 комуникационни канала. Всички представени елементи на кампанията трябва да са били излъчени /публикувани, организирани/ до 29.07.2012 год. Рекламните форми се представят с презентация на живо или видео материал с времетраене до 5 минути. Участниците ще бъдат оценявани колко успешно са интегрирали избраните медии за реализиране на кампанията и трябва да покажат колко добре различните типове медии се допълват, за да представят посланието на марката./ Участията във всички медийни категории се представят с презентационен борд. За категории „Дигитална кампания” и „Медийна кампания” задължителен елемент е и видео материал или презентация на живо с времетраене до 5 минути. Участниците ще представят кампаниите си пред медийното жури и публиката на Фестивала в Албена. Срокове Краен срок за подаване на заявките и материалите за участие: 31.07.2012 г. Заявки, получени след крайния срок или неотговарящи на техническите изисквания, няма да се допускат до участие в конкурсната програма. |